måndag 20 maj 2013

Humleodling: Plantorna är nu utplanterade

Lite försenat inlägg av olika anledningar men nu är humleplantor som jag köpte från Eickelmann utplanterade. Var lite imponerad över hur mycket dom har växt innan jag planterade ut dom. Ett par av plantorna hade växt nästa en halvmeter på två veckor! Tyvärr så har dom inte riktigt verkat trivas. Först var det kanske för kallt och sedan har det blivit väldigt varmt och jag har tyvärr varit lite dålig på att vattna får jag erkänna.

Utplanterade!

Kommer investera i en enklare form av bevattningslösning för dom då jag har noterat att det inte behövs mycket värme och torka för att plantorna skall börja hänga och se vissna ut. Men mer om det i ett senare blogginlägg.

Den största plantan hittils

Nu hoppas jag att alla plantorna klarar sig och växer sig stora och starka! En Saphir planta ser dock ut att inte må så bra. Tyckte den hade tagit sig någorlunda innan jag planterade ut den men nu verkar den inte må bra alls. Får se hur det blir med den och om det förmår komma igen. Eventuellt kommer jag köpa lite fler plantor men det är inte helt bestämt än.


2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MIia4q3_rSY
    en film om att odla humle, jag planterade ut två plantor på min gård idag! lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta sent svar! Glömt av den här kommentaren.

      Tack för länken till filmen! Den var riktigt bra!

      /Peter

      Radera