torsdag 7 mars 2013

Utrustning: Nytt mäskroder

Idag kom äntligen det nya mäskrodret som jag beställde från Ebay. Det fungerar inte längre med hålsleven från IKEA då vi behöver något längre nu när vi skall använda vårat nya mäsk och lakkärl som är betydligt djupare än vår 36 liters gryta som vi mäskat i innan (även när 36 liters grytan av riktigt full var det svårt att röra om i botten med hålsleven).

Så här ser det nya mäskrodret ut:

Nya mäskrodret!

36 inch. dvs ca 90 cm långt (36*2,54) i stål. Kostnaden hamnade på ca 300:- inklusive frakt. Finns ett liknande men kortare på Humlegården för 400:- så priset får anses som godkänt. För er som har svårt att hitta mäskrodret på Ebay (vilket jag hade också) så köpte vi mäskrodret exakt här.

Frakten tog lite längre än vad jag hade önskat helt klart. Fick ett mail från företaget den 6/2 och den 6/3 fick jag avin i brevlådan. Man hade kunnat valt express leverans får några dollar till och då hade det tagit en vecka. Ja ja, då vet man det till nästa gång.

Vad som känns något surt i efterhand är att jag hade kunnat få det ännu billigare genom att beställa det direkt från företagets sida (hittade inte sidan när jag googlade efter mäskroder) istället för via Ebay. Här kan ni köpa det direkt av företaget. Pratade med en av ägarna över telefon eftersom jag tyckte leveransen drog ut väldigt på tiden och bryggningen närmade sig och han berättade då att Ebay tar 5% i provision....

Troligtvis får vi göra lite hål i "bladet" så det blir enklare att röra om och lösa upp klumparna som blir i mäsken. Får se om vi gör detta innan bryggningen till helgen.

Ni som följer oss på vår Facebook sida känner redan till detta lilla inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar